Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-07-2014, 09:01 PM   #1
MrNixon's Avatar
MrNixon
-- administrator --
  • Jul 2013
  • 187
Companions: Derrick Hawk
So one of your future companion is Derrick Hawk, a 42yo man lives at some solitary ranch with his daughter and her grandpa.



Quote
Old 02-08-2014, 07:01 PM   #2
Cassidy's Avatar
Cassidy
-- registered --
  • Jan 2014
  • 14
How did he got this armor? :P Looks nice! the ''wanderer outfit'' is pretty neat.
Quote
Old 02-10-2014, 03:36 AM   #3
Okarix's Avatar
Okarix
-- co-founder --
  • Jan 2014
  • 22
Oh Spoiler! Just Kidding! He looks great! I do not know who designed him but (s) he really deserve credit for it. This project just keep getting better and better!

By the way can you release some more lore? As much as I do not want to spoil myself about the game, I love reading your writing about the game's world which is written in a fantastic way. I recommend doing a video base on THE DALLAS INCIDENT lore's piece which will definitely draw more people into this project. This piece of lore was indeed the selling point of this project for me convincing me how unique and well-built this setting is!
Quote
Old 02-10-2014, 01:12 PM   #4
Георгий's Avatar
Георгий
-- registered --
  • Feb 2014
  • 2
Sorry, didn't know English for normal translation of this text about Derrick (Google translator distorts the meaning of the text). It was interesting to share some thoughts. If you can't read, let the text will remain simple set of amusing Russian letters. Thanks for your project, it's very interesting!

Derrick Hawk story:

Прошлое всегда догонит тебя в будущем. Деррик получил достаточно подтверждений этого факта, потеряв близких людей, любимую жену и родной дом. Но главные последствия содеянного им в прошлом были еще впереди и Деррик это знал.

Несколько лет он перевозил дочь и тестя с места на место, не задерживаясь ни где больше недели, пока не нашел заброшенное ранчо вдали от основных дорог и поселений. Идеальное место чтобы скрыться и спасти остаток своей семьи. К сожалению, Деррик знал, что в мире после сброса идеальных мест нет.

Прошлое не оставляло Деррика ни на минуту, образы его жертв преследовали его во снах, лица встречных незнакомых людей вдруг становились очень похожи на лица с фотографий его старых контрактов. Но мучили его не угрызения совести (он был профессионалом и всегда знал на что идет), а неуправляемый пожирающий изнутри страх за маленькую дочь, которой предстояло ответить за поступки отца. Кроме того, он с ужасом ждал того момента, когда придется объясниться с ней о причинах смерти ее матери. Все это в совокупности делало личность Деррика все более закрытой от окружающих, и все больше отдаляло его от семьи. Внешность прочно скрывала бушующие внутри терзания, являя на свет мрачную немногословную фигуру. Деррик никогда не позволял своим эмоциям вырваться наружу, оставив свои страдания только для себя. Его действия по прежнему были четкими, слаженными и последовательными, слова жесткими и отрывистыми. Только во взгляде в очень редкие моменты особенно тревожных мыслей сквозь холод проступало то отчаяние, то ярость, то безразличие.

Людям, которым «посчастливилось» по разным причинам оказаться поблизости с фермой Деррика, пришлось пережить некоторые неудобства и унижения. Пройдя через расспросы Деррика о причинах их появления, зачастую с применением нескольких не очень жестоких, но эффективных пыток, желание посетить ферму еще раз напрочь отпадало. Слухи о странной ферме разошлись по ближайшим поселениям и местные жители стали сторониться новых соседей.
Исчезновения Деррика на несколько дней объяснялись дочери просто без лишних подробностей: «Ушел на работу». Деррик, ожидая каждый день наступления страшного будущего, смириться с ним себе не позволил. Теперь он более выборочно подходил к своей работе, выбирая для исполнения контракты, объекты которых, умерев не доставят ни кому разочарования. Выполняя работу, он по-прежнему хорошо зарабатывал, но главной целью было не позволить себе остановиться, опустить руки, стать жертвой. Деррик не видел выхода из сложившихся обстоятельств, не знал, как найти своих преследователей, сколько их, кто они, что будут делать. Он лишь надеялся, что вот-вот какой-нибудь контракт наведет его на след, даст зацепку, откроет выход, даст надежду. И вот надежда появилась, открыв очередной конверт, он увидел фотографию человека из своего прошлого…
Quote
Old 02-10-2014, 07:28 PM   #5
MrNixon's Avatar
MrNixon
-- administrator --
  • Jul 2013
  • 187
Originally Posted by Okarix View Post
By the way can you release some more lore?
Sure, with time. Since December I've been working on "Slavery" lore with sociologists and historians.
Quote
Old 02-10-2014, 07:37 PM   #6
MrNixon's Avatar
MrNixon
-- administrator --
  • Jul 2013
  • 187
Originally Posted by Георгий View Post
Sorry, didn't know English for normal translation of this text about Derrick (Google translator distorts the meaning of the text). It was interesting to share some thoughts. If you can't read, let the text will remain simple set of amusing Russian letters. Thanks for your project, it's very interesting!
Much obliged. I read it just now. Good catch of Hawk's mood. And very decent literature style. I really enjoyed it.
Quote
Old 02-10-2014, 08:23 PM   #7
ArtX_Jazz's Avatar
ArtX_Jazz
-- registered --
  • Dec 2013
  • 11
Looks very similar to the bad guy from the Elysium. Especially when wearing the exoskeleton.
Quote
Old 02-13-2014, 07:32 AM   #8
Георгий's Avatar
Георгий
-- registered --
  • Feb 2014
  • 2
Thanks for a positive response on my representation about Derrick. Wrote under impression about your project. If you manage to embody your ideas one of the best rpg-games will turn out. I was particularly pleased to return to the moral evaluation of character "good - neutral - evil" of Baldur's Gate . In addition I would like to add that if the story is a tragedy Derrick, it would be great to add a bit of comedy in it . For example, everything that happened with him makes him to be too suspicious that sometimes resembles the mania of persecution (the term mental disorder). So, Derrick may from time to time (rarely) quite seriously ask satellites strange funny questions, reminiscent of interrogation and clearly testifying to its excessive suspicion, like: «Where you were last night? Who can confirm it? It seems, another NPC something plans against us, I will kill at its night, do you mind?» . Also it can sometimes suspect and interrogate strangers in the street, thereby a few to harm to reputation of group.
Quote
Old 02-14-2014, 04:17 AM   #9
Okarix's Avatar
Okarix
-- co-founder --
  • Jan 2014
  • 22
In addition I would like to add that if the story is a tragedy Derrick, it would be great to add a bit of comedy in it . For example, everything that happened with him makes him to be too suspicious that sometimes resembles the mania of persecution (the term mental disorder). So, Derrick may from time to time (rarely) quite seriously ask satellites strange funny questions, reminiscent of interrogation and clearly testifying to its excessive suspicion, like: «Where you were last night? Who can confirm it? It seems, another NPC something plans against us, I will kill at its night, do you mind?» . Also it can sometimes suspect and interrogate strangers in the street, thereby a few to harm to reputation of group.
I like your ideas man! A character with a well-made balance between humor and tragedy done in the realistic way will always be a unique and interesting character, it is not easy to pull it off though. Shame that I cannot read Russian!
Quote
Reply

« Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes